Koffieketen Starbucks heeft in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar 2014/2015 geprofiteerd van een groeiend aantal klanten en een groot animo voor diverse loyaliteitsprogramma’s. Dat blijkt uit de resultaten die het bedrijf donderdag naar buiten bracht.

Wereldwijd trokken de filialen in de drie maanden tot en met 28 december 2 procent meer klanten dan een jaar eerder. Alleen al in december verwelkomde Starbucks 896.000 nieuwe leden van zijn ‘My Starbucks Rewards’-programma, waaraan inmiddels meer dan 9 miljoen mensen meedoen

Die ontwikkelingen en de volledige overname van dochterbedrijf Starbucks Japan droegen flink bij aan de omzetgroei van 13 procent tot 4,8 miljard dollar (4,2 miljard euro). De nettowinst steeg met bijna 82 procent tot 983,1 miljoen dollar. Starbucks mikt voor het volledige boekjaar op een omzetgroei van 16 tot 18 procent.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl